TERMENI ȘI CONDIȚII GENERALE

pentru cumpărături online
www.sentop.ro

1. DISPOZIȚII GENERALE

1.1 Prezentele condiții generale reglementează drepturile și obligațiile părților care decurg dintr-un contract de vânzare-cumpărare la distanță încheiat între:

vânzătorul , care este

Numele companiei: SentopEU, s.r.o.

Sediul social: Vyšný Koniec 79, 023 54 Turzovka

ID: 53765699

Număr TVA: 2121501140

Cod TVA : SK 2121501140

Înregistrare în Registrul Comerțului al Tribunalului Districtual Žilina, Secțiunea: SRL, Număr dosar: 77140/L

IBAN în EUR: SK49 8330 0000 0028 0199 3785

Cont bancar în CZK (coroană cehă): 2801993822/2010

Adresă de e-mail de contact: info@sentop.sk
Asistență clienți: support@sentop.sk  
 

și care, în legătură cu un contract de consum, o obligație care decurge din acesta sau într-o practică comercială, acționează în cadrul activității sale comerciale sau profesionale, inclusiv prin intermediul unei alte persoane care acționează în numele sau pe contul său.

(denumit în continuare „Vânzător”)
 

şi

cumpărătorul , care este
 

o persoană fizică care, în legătură cu un contract de consum, o obligație care decurge din acesta sau într-o practică comercială, nu acționează în cadrul activității sale comerciale sau profesionale.

(denumit în continuare cumpărător)

                                           

2. OBLIGAȚII GENERALE DE INFORMARE ALE VÂNZĂTORULUI  

2.1 Principalele caracteristici ale produsului sunt enumerate pentru fiecare tip de produs oferit sub forma unei descrieri a produsului listate în magazinul online al vânzătorului.

2.2 Denumirea comercială, numărul de telefon și sediul social sau locul de desfășurare a activității vânzătorului sau a persoanei în numele căreia acționează vânzătorul: specificate în Articolul 1 din acești Termeni și Condiții.

2.3 Prețul de vânzare al produsului: este menționat pentru fiecare produs oferit.

2.4 Costuri de transport, livrare, taxe poștale și alte costuri și taxe: specificate în Articolul 8. Condiții de livrare.

2.5 Costurile și taxele suplimentare pot fi incluse în prețul total dacă acestea nu pot fi determinate în avans. Cumpărătorul va fi informat despre aceste costuri și taxe suplimentare înainte de încheierea contractului.

2.6 Condiții de executare: vânzătorul se obligă:

- livrați produsul  conform contractului de cumpărare,

- să pună produsul la dispoziția cumpărătorului la locul convenit în contract,

- ambalează produsul în ambalaje adecvate, pe cheltuiala cumpărătorului,

- să notifice cumpărătorul într-un termen rezonabil când produsul va fi disponibil (vânzătorul sau o terță parte - compania de livrare - va informa cumpărătorul în mod continuu prin comunicare electronică despre stadiul procesării și livrării obiectului contractului),

- suportă riscul și toate costurile asociate produsului până la predarea acestuia cumpărătorului,

- să permită cumpărătorului să dobândească drepturi de proprietate asupra produsului.

2.7  Cumpărător  preia livrarea produsului la timp și plătește prețul de achiziție .

2.8 Momentul îndeplinirii achiziției este livrarea produsului către cumpărător și plata prețului convenit pentru produs de către cumpărător.

2.9 Locul de executare este adresa specificată de cumpărător în contract, unde va avea loc și transferul drepturilor de proprietate.

2.10 Condițiile de plată, termenele de livrare și perioada în care Vânzătorul se angajează să livreze sau să furnizeze produsul sunt prevăzute în Articolul 8 din acești Termeni și Condiții.

2.11 Existența și durata răspunderii legale a vânzătorului pentru defectele produsului: Vânzătorul este răspunzător pentru defectele pe care produsul vândut le prezintă la primirea de către cumpărător. În cazul produselor vândute la un preț mai mic, acesta nu este răspunzător pentru un defect pentru care s-a convenit un preț mai mic. Dacă produsele nu sunt produse perisabile sau produse folosite, vânzătorul este răspunzător pentru defectele care apar după primirea produsului în perioada de garanție (garanție). Disponibilitatea garanției pentru consumator este reglementată de articolul 626 din Codul Civil, cu modificările ulterioare.

2.12 Perioada de garanție este de 24 de luni . Dacă pe produsul vândut, pe ambalajul acestuia sau pe instrucțiunile atașate acestuia este indicată o perioadă de utilizare, perioada de garanție nu se va încheia înainte de expirarea acestei perioade. Drepturile care decurg din răspunderea pentru defectele produsului pentru care se aplică perioada de garanție se prescriu dacă nu sunt exercitate în perioada de garanție.

2.13 Reclamațiile de răspundere pentru defectele produselor perisabile trebuie exercitate cel târziu în ziua următoare achiziției; în caz contrar, drepturile se prescriu. În cazul unui produs folosit, reclamațiile de răspundere se prescriu dacă nu au fost exercitate în termen de 24 de luni de la data primirii produsului folosit de către cumpărător sau vânzătorul și cumpărătorul pot conveni asupra unei perioade de garanție mai scurte, dar nu mai puțin de 12 luni.

2.14 Procedura de exercitare a drepturilor care decurg din răspunderea pentru produse :

- Defectul poate fi reclamat la oricare dintre sediile vânzătorului, la o altă persoană despre care vânzătorul a notificat cumpărătorul înainte de încheierea contractului sau înainte de trimiterea comenzii, sau prin mijloace de comunicare la distanță la adresa sediului social sau a sediului vânzătorului sau la o altă adresă despre care vânzătorul a notificat cumpărătorul la încheierea contractului sau după încheierea contractului.

- Dacă cumpărătorul a reclamat un defect al unei trimiteri poștale pe care vânzătorul a refuzat să o accepte, trimiterea se consideră livrată în ziua refuzului.

- Vânzătorul va furniza Cumpărătorului o confirmare scrisă a defectului imediat după ce Cumpărătorul l-a notificat pe acesta cu privire la defectul respectiv. Vânzătorul va preciza în confirmarea defectului perioada în care defectul va fi remediat în conformitate cu articolul 507 alineatul 1 din Codul Civil. Perioada notificată în temeiul propoziției precedente nu va depăși 30 de zile de la data notificării defectului, cu excepția cazului în care o perioadă mai lungă este justificată de un motiv obiectiv independent de voința Vânzătorului.

- Dacă vânzătorul refuză să își asume răspunderea pentru defecte, acesta va notifica în scris cumpărătorul cu privire la motivele refuzului. Dacă cumpărătorul dovedește răspunderea vânzătorului pentru un defect prin intermediul unei expertize sau al unei opinii profesionale emise de o persoană acreditată, o persoană autorizată sau o persoană notificată, acesta poate invoca în mod repetat defectul, iar vânzătorul nu poate refuza răspunderea pentru defect; invocarea repetată a unui defect nu face obiectul articolului 621 alineatul 3 din Codul Civil. Costurile cumpărătorului asociate cu expertiza și opinia profesională sunt supuse articolului 509 alineatul 2 din Codul Civil.

- Dacă, înainte de încheierea contractului sau dacă contractul este încheiat pe baza comenzii cumpărătorului înainte de expedierea acesteia, cumpărătorul a fost informat în mod corespunzător de către vânzător că defectele pot fi reclamate și împotriva unei alte persoane, atunci acțiunea sau omisiunea acestei persoane va fi considerată o acțiune sau omisiune a vânzătorului în scopul răspunderii pentru defecte.

2.15 Condiții de service post-vânzare: Datorită varietății produselor oferite, vânzătorul informează cumpărătorul că, în cazul în care produsul achiziționat necesită service, acesta va primi imediat, la cererea sa (electronic sau în altă formă), informații despre persoana care oferă service pentru produsul achiziționat.

2.16 Durata contractului: contractul se încheie pe o anumită perioadă de timp, până la sfârșitul perioadei de garanție a produsului vândut.

2.17 Date privind funcționalitatea articolului cu elemente digitale, conținut digital și serviciu digital, inclusiv măsurile tehnice de protecție disponibile: Vânzătorul nu vinde produse cu elemente digitale sau conținut digital.

2.18 Date privind compatibilitatea și interoperabilitatea produsului cu elemente digitale, conținut digital și serviciu digital care sunt cunoscute vânzătorului sau despre care se poate aștepta în mod rezonabil să fie cunoscute vânzătorului: Vânzătorul nu vinde articole cu elemente digitale sau conținut digital.

2.19 Cumpărătorul are dreptul de a contacta vânzătorul cu o cerere de despăgubire la adresa: SentopEU, s.r.o., Zochova 1117/97, 026 01 Dolný Kubín, ID companie: 53765699 , dacă nu este mulțumit de modul în care vânzătorul a gestionat reclamația sa (sesizarea unui defect) sau dacă consideră că vânzătorul i-a încălcat drepturile de consumator.
Dacă vânzătorul a răspuns negativ la această solicitare sau nu a răspuns la aceasta în termen de 30 de zile de la data trimiterii acesteia, cumpărătorul are dreptul de a depune o moțiune pentru inițierea unei soluții alternative a litigiilor (denumită în continuare „ARD”) în conformitate cu Legea nr. 391/2015 Col. privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consumatori.

2.20 Obiectul soluționării alternative a litigiilor este Inspecția Comercială Slovacă, cu excepția litigiilor care decurg din:

- din contractele de conectare la sistemul de distribuție,

- din contractele de furnizare a energiei electrice, gazelor, energiei termice, apei potabile și eliminării apelor uzate încheiate cu o entitate care desfășoară activități reglementate în temeiul unui regulament special,

- din contractele de furnizare a serviciilor financiare,

- din contractele de servicii publice referitoare la calitatea și prețul serviciilor,

- din contractele de furnizare a serviciilor poștale și a tranzacțiilor de plată poștale.

Cumpărătorul poate depune o propunere de inițiere a unei proceduri alternative de soluționare a litigiilor (ADR) în conformitate cu articolul 12 din Legea nr. 391/2015 Coll.

2.21 Subiecții ADR pot fi, de asemenea, persoane juridice autorizate în temeiul articolului 3 din Legea nr. 391/2015 Coll., care sunt publicate pe site-ul Ministerului Economiei al Republicii Slovace:
https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1

Soluționarea alternativă a litigiilor poate viza doar un litigiu dintre un cumpărător și un vânzător care decurge din sau este legat de un contract de consum. Un consumator este o persoană fizică care, atunci când încheie și execută un contract de consum, nu acționează în cadrul activității sale comerciale, profesionale sau profesionale.

Soluționarea alternativă a litigiilor nu se aplică litigiilor a căror valoare nu depășește 20 EUR. Entitatea ADR poate solicita cumpărătorului o taxă pentru inițierea procedurii, de maximum 5 EUR, inclusiv TVA.

2.22 Cumpărătorul nu va plăti un preț de vânzare diferit pentru produs decât cel indicat pentru produsul oferit. În cazul în care pentru produs este indicat un preț incorect sau diferit, Cumpărătorul va fi obligat să plătească acest preț numai dacă a fost de acord în mod expres cu acesta înainte de încheierea contractului sau înainte de trimiterea comenzii.
În același timp, vânzătorul nu oferă cumpărătorului opțiuni implicite care ar necesita o respingere activă pentru a evita costuri suplimentare.

 

3.  OBLIGAȚII INFORMAȚIONALE SPECIFICE ALE VÂNZĂTORULUI

3.1 Adresa de e-mail a vânzătorului: info@sentop.sk

3.2 Alte mijloace de comunicare online – prin WhatsApp: +421 940 609 415

3.3 Vânzătorul acționează numai în nume propriu și pe propriul risc, iar Cumpărătorul își poate exercita drepturile care decurg din răspunderea pentru defectele produsului, se poate retrage din contract, poate solicita despăgubiri sau poate depune o altă reclamație la adresa specificată în Articolul 1 din Termeni și Condiții.

3.4 Vânzătorul nu stabilește prețul de vânzare pe baza unor procese decizionale automatizate, inclusiv crearea de profiluri pentru un anumit consumator.

3.5 Preț majorat pentru utilizarea mijloacelor de comunicare la distanță utilizate la încheierea contractului: 0,00 EUR

3.6  Dreptul de retragere dintr-un contract la distanță și dintr-un contract încheiat în afara sediului vânzătorului

3.6.1  Cumpărătorul are dreptul de a se retrage dintr-un contract încheiat la distanță și dintr-un contract încheiat în afara sediului vânzătorului fără a invoca un motiv, în termenul prevăzut la articolul 20, alineatele 1-3 din Legea nr. 108/2024 Coll. (denumită în continuare și Legea în diverse forme gramaticale), cu excepția unui contract al cărui obiect este:
a) prestarea unui serviciu, dacă

1. serviciul a fost furnizat integral și

2. furnizarea serviciului a început înainte de expirarea perioadei de retragere cu consimțământul expres al cumpărătorului, iar cumpărătorul a declarat că a fost informat în mod corespunzător că, prin exprimarea consimțământului, își pierde dreptul de a se retrage din contract după ce serviciul a fost furnizat integral, dacă cumpărătorul este obligat să plătească prețul în temeiul contractului,

b) livrarea sau punerea la dispoziție a unui produs al cărui preț depinde de fluctuațiile de preț de pe piața financiară, pe care vânzătorul nu le poate influența și care pot apărea în perioada de retragere,

c) livrarea de bunuri fabricate conform specificațiilor cumpărătorului sau de bunuri realizate la comandă,

d) livrarea de bunuri care sunt supuse deteriorării sau alterării rapide,

e) livrarea bunurilor ambalate în ambalaje de protecție care nu sunt adecvate pentru returnare din motive de protecție a sănătății sau de igienă, dacă ambalajul de protecție a fost rupt după livrare,

f) livrarea de bunuri care, prin natura lor, pot fi amestecate inseparabil cu alte bunuri după livrare,

g) livrarea de băuturi alcoolice, al căror preț a fost convenit la momentul încheierii contractului, livrarea acestora putând fi efectuată după cel puțin 30 de zile, iar prețul lor depinde de fluctuațiile prețurilor de pe piață, pe care vânzătorul nu le poate influența,

h) efectuarea de reparații sau întreținere urgente în timpul unei vizite la cumpărător, pe care cumpărătorul le-a solicitat în mod expres vânzătorului; aceasta nu se aplică unui contract al cărui obiect este furnizarea unui serviciu altul decât repararea sau întreținerea și unui contract al cărui obiect este livrarea de bunuri, altele decât piesele de schimb necesare pentru efectuarea reparațiilor sau întreținerii, dacă contractele au fost încheiate în timpul vizitei vânzătorului la cumpărător și cumpărătorul nu a comandat aceste bunuri sau servicii în avans,

i) livrarea înregistrărilor sonore, video, audiovizuale sau a programelor de software în ambalaje de protecție care au fost sparte după livrare,

j) livrarea de periodice, cu excepția livrării în baza unui contract de abonament,

k) bunuri achiziționate la licitație publică,

l) furnizarea de servicii de cazare în alte scopuri decât cele de cazare, transport de mărfuri, închiriere de autoturisme, furnizare de servicii de catering sau furnizare de servicii legate de activități de agrement, dacă, conform contractului, vânzătorul urmează să furnizeze aceste servicii la o oră convenită cu precizie sau într-o perioadă convenită cu precizie,

m) furnizarea de conținut digital pe care vânzătorul îl furnizează altfel decât pe un suport tangibil, dacă

1. livrarea conținutului digital a început și

2. cumpărătorul și-a dat consimțământul explicit pentru începerea furnizării de conținut digital înainte de expirarea perioadei de retragere, a declarat că a fost informat în mod corespunzător că, prin exprimarea consimțământului, își pierde dreptul de a se retrage din contract odată cu începerea furnizării de conținut digital, iar vânzătorul a furnizat cumpărătorului o confirmare în temeiul articolului 17 alineatul (12) litera (b) sau al articolului 13 litera (b) din Lege, dacă cumpărătorul este obligat să plătească prețul în temeiul contractului.

3.6.2 Cumpărătorul are dreptul de a se retrage din contract chiar și fără a invoca un motiv, în termenul prevăzut la articolul 20, alineatul 1, litera b), alineatul 2, litera b) și alineatul 3 din Lege, dacă cumpărătorul și vânzătorul au încheiat contractul în temeiul alineatului 1, literele a)-c) sau al literei e) la un eveniment de vânzare sau în timpul unei vizite nesolicitate.

3.6.3 Cumpărătorul pierde dreptul de a se retrage dintr-un contract încheiat la distanță sau în afara sediului vânzătorului, al cărui obiect este efectuarea reparațiilor, în momentul prestării complete a serviciului, dacă cumpărătorul a solicitat în mod expres vânzătorului o vizită în scopul efectuării reparațiilor, iar executarea a început cu acordul expres prealabil al consumatorului.

4. EXERCITAREA DREPTULUI DE RETRAGERE DINTR-UN CONTRACT LA DISTANȚĂ ȘI DINTR-UN CONTRACT ÎNCHEIAT ÎN AFARA SEDIULUI COMERCIAL AL VÂNZĂTORULUI

4.1 Cumpărătorul se poate retrage dintr-un contract la distanță și dintr-un contract încheiat în afara sediului vânzătorului, chiar și fără a invoca un motiv, în termen de:

a) 14 zile de la data

1. primirii bunurilor de către cumpărător - bunurile se consideră a fi fost primite de către cumpărător în momentul în care cumpărătorul sau o terță parte desemnată de acesta, cu excepția transportatorului, preia toate părțile bunurilor comandate, sau dacă

- bunurile comandate de către cumpărător într-o singură comandă sunt livrate separat, în momentul primirii bunurilor care au fost livrate ultima dată,

- livrează bunuri constând din mai multe părți sau bucăți, în momentul primirii ultimei părți sau ultimei bucăți,

- livrează bunurile în mod repetat pe o anumită perioadă de timp, în momentul primirii primelor bunuri. 2. încheierea unui contract al cărui obiect este furnizarea unui serviciu,

3. încheierea unui contract pentru furnizarea de apă care nu este destinată vânzării într-un volum limitat sau într-o cantitate specificată și a unui contract pentru furnizarea și consumul de energie termică,

4. încheierea unui contract pentru furnizarea de conținut digital pe care vânzătorul îl furnizează altfel decât pe un suport tangibil,

b) 30 de zile de la data încheierii contractului în timpul sau în legătură cu o vizită nesolicitată sau la un eveniment de vânzare sau în legătură cu acesta.

4.2 În cazul în care vânzătorul furnizează cumpărătorului informații despre dreptul cumpărătorului de a se retrage din contract în temeiul articolului 19 alineatul (1) din Legea nr. 108/2024 din Legea privind tranzacțiile comerciale, condițiile, termenul limită și procedura de exercitare a dreptului de retragere din contract și vânzătorul furnizează, de asemenea, cumpărătorului un formular model de retragere din contract în temeiul anexei nr. 2 din Legea nr. 108/2024 din Legea privind tranzacțiile comerciale, numai ulterior, dar nu mai târziu de 12 luni de la începerea perioadei de retragere în temeiul alineatului 1, cumpărătorul se poate retrage dintr-un contract la distanță sau dintr-un contract încheiat în afara sediului comercial al vânzătorului în termen de:

a) 14 zile de la data la care vânzătorul a îndeplinit suplimentar obligația de informare, dacă termenul în temeiul alineatului 1 litera a) a expirat, sau

b) 30 de zile de la data la care vânzătorul a îndeplinit suplimentar obligația de informare, dacă termenul în temeiul alineatului § 19 alineatul 1 litera b) din Legea nr. 108/2024 din Legea privind tranzacțiile comerciale.

4.3 Dacă vânzătorul nu furnizează cumpărătorului informații privind instrucțiunile privind dreptul cumpărătorului de a se retrage din contract în temeiul § 19 paragraful 1 din Legea nr. 108/2024 Coll., condițiile Legii nr. 108/2024 Coll., perioada și procedura de exercitare a dreptului de retragere din contract și, de asemenea, nu furnizează cumpărătorului un formular model de retragere din contract în temeiul Anexei nr. 2 la Lege sau în temeiul Secțiunii 20, paragraful ... Conform articolului 2 din Lege, cumpărătorul se poate retrage dintr-un contract la distanță sau dintr-un contract încheiat în afara sediului vânzătorului în termen de 12 luni de la expirarea perioadei prevăzute la articolul 20, alineatele 1-3 din Legea nr. 108/2024 Coll., cu excepția unui contract al cărui obiect este:

a) prestarea unui serviciu, dacă

1. serviciul a fost furnizat integral și

2. prestarea serviciului a început înainte de expirarea perioadei de retragere cu consimțământul expres al cumpărătorului, iar cumpărătorul a declarat că a fost informat în mod corespunzător că, prin exprimarea consimțământului, își pierde dreptul de a se retrage din contract după ce serviciul a fost furnizat integral, dacă cumpărătorul este obligat să plătească prețul în temeiul contractului,

b) livrarea sau furnizarea unui produs al cărui preț depinde de fluctuațiile de preț de pe piața financiară, pe care vânzătorul nu le poate influența și care pot apărea în timpul expirării perioadei de retragere,

c) livrarea de bunuri fabricate conform specificațiilor cumpărătorului sau de bunuri realizate la comandă,

d) livrarea de bunuri care sunt supuse deteriorării rapide a calității sau alterării,

e) livrarea de bunuri ambalaj protector care nu este potrivit pentru returnare din motive de protecție a sănătății sau de igienă, dacă ambalajul protector a fost rupt după livrare,

f) livrarea de bunuri care, prin natura lor, pot fi amestecate inseparabil cu alte bunuri după livrare,

g) livrarea de băuturi alcoolice, al căror preț a fost convenit la momentul încheierii contractului, în timp ce livrarea acestora poate fi efectuată cel mai devreme după 30 de zile, iar prețul lor depinde de mișcările prețurilor pieței pe care vânzătorul nu le poate influența,

h) efectuarea de reparații sau întreținere urgente în timpul unei vizite la cumpărător, pentru care cumpărătorul a solicitat în mod expres vânzătorului; Aceasta nu se aplică unui contract al cărui obiect este furnizarea unui serviciu altul decât repararea sau întreținerea și unui contract al cărui obiect este furnizarea de bunuri, altele decât piesele de schimb necesare pentru efectuarea reparațiilor sau întreținerii, dacă contractele au fost încheiate în timpul vizitei vânzătorului la cumpărător și cumpărătorul nu a comandat aceste bunuri sau servicii în avans,

i) furnizarea de înregistrări sonore, înregistrări de imagini, înregistrări audiovizuale sau software în ambalaje de protecție care au fost sparte după livrare,

j) furnizarea de periodice, alta decât furnizarea lor în baza unui contract de abonament,

k) bunuri achiziționate la licitație publică,

l) furnizarea de servicii de cazare în alte scopuri decât locuința, transportul de mărfuri, închirierea de autoturisme, furnizarea de servicii de catering sau furnizarea de servicii legate de activități de agrement, dacă, conform contractului, vânzătorul urmează să furnizeze aceste servicii la un moment convenit cu precizie sau într-o perioadă convenită cu precizie,

m) furnizarea de conținut digital pe care vânzătorul îl furnizează altfel decât pe un suport tangibil, dacă

1. furnizarea conținutului digital a început și

2. cumpărătorul și-a dat consimțământul explicit pentru începerea furnizării conținutului digital înainte de expirarea perioadei de retragere, a declarat că a fost informat în mod corespunzător că, prin exprimarea consimțământului, își pierde dreptul de a se retrage din contract odată cu începerea furnizării conținutului digital, iar vânzătorul a furnizat cumpărătorului o confirmare a declarației cumpărătorului în temeiul articolului 17 alineatul 10 litera b) din Lege și o confirmare a consimțământului explicit al cumpărătorului în temeiul articolului 17 alineatul 10 litera c) din Lege sau în temeiul articolului 17 alineatul 15 din Legea nr. 251/2012 Coll., dacă cumpărătorul le-a furnizat, sau al articolului 17 alineatul 13 litera b) din Lege, dacă cumpărătorul este obligat să plătească prețul în temeiul contractului.

4.4 Cumpărătorul are dreptul de a se retrage din contract chiar și fără a invoca un motiv, în termenul prevăzut la articolul 20, alineatul 1, litera b), alineatul 2, litera b) și alineatul 3 din Legea nr. 108/2024 Coll., dacă cumpărătorul și vânzătorul au încheiat contractul în temeiul articolului 19, alineatul 1, literele a)-c) sau litera e) din Legea nr. 108/2024 Coll., la un eveniment de vânzare sau în timpul unei vizite nesolicitate.

4.5 Cumpărătorul își pierde dreptul de a se retrage dintr-un contract încheiat de la distanță sau în afara sediului vânzătorului, al cărui obiect este efectuarea unei reparații, în momentul prestării complete a serviciului, dacă cumpărătorul a solicitat în mod expres vânzătorului vizita în scopul efectuării reparației, iar executarea a început cu acordul expres prealabil al consumatorului.

Procedura de exercitare a dreptului de retragere din contract: în dosarul Formular de retragere, formularul de retragere furnizat la https://sentop.ro/content/8-retragerea-din-contract conține, de asemenea, instrucțiuni privind modul de completare a formularului și de livrare a acestuia către vânzător pentru a exercita dreptul de retragere din contract.

4.6 Cumpărătorul este obligat să suporte costurile de returnare a bunurilor după retragerea din contract în conformitate cu articolul 19, alineatul 1, Legea nr. 108/2024 Coll., iar în cazul în care cumpărătorul se retrage dintr-un contract la distanță, acesta este obligat să suporte și costurile de returnare a bunurilor, care, prin natura lor, nu pot fi returnate prin poștă. 

4.7 Cumpărătorul nu are dreptul de a se retrage din contractul al cărui obiect este:

a) prestarea unui serviciu, dacă

1. serviciul a fost furnizat integral și

2. prestarea serviciului a început înainte de expirarea perioadei de retragere cu consimțământul expres al Cumpărătorului, iar Cumpărătorul a declarat că a fost informat în mod corespunzător că, prin exprimarea consimțământului, își pierde dreptul de a se retrage din contract după prestarea integrală a serviciului, dacă Cumpărătorul este obligat să plătească prețul în temeiul contractului,

b) livrarea sau furnizarea unui produs al cărui preț depinde de fluctuațiile de preț de pe piața financiară pe care Vânzătorul nu le poate influența și care pot apărea în timpul expirării perioadei de retragere,

c) livrarea de bunuri fabricate conform specificațiilor Cumpărătorului sau de bunuri realizate la comandă,

d) livrarea de bunuri care sunt supuse deteriorării sau alterării rapide,

e) livrarea de bunuri închise în ambalaje de protecție care nu sunt adecvate pentru returnare din motive de protecție a sănătății sau de igienă, dacă ambalajul de protecție a fost rupt după livrare,

f) livrarea de bunuri care, prin natura lor, pot fi amestecate inseparabil cu alte bunuri după... livrare,

g) livrarea de băuturi alcoolice, al căror preț a fost convenit la momentul încheierii contractului, livrarea acestora putând fi efectuată cel mai devreme după 30 de zile, iar prețul lor depinde de mișcarea prețurilor pe piață, pe care vânzătorul nu o poate influența,

h) efectuarea de reparații sau întreținere urgente în timpul unei vizite la cumpărător, pentru care cumpărătorul a solicitat în mod expres vânzătorului; Aceasta nu se aplică unui contract al cărui obiect este furnizarea unui serviciu altul decât repararea sau întreținerea și unui contract al cărui obiect este furnizarea de bunuri, altele decât piesele de schimb necesare pentru efectuarea reparațiilor sau întreținerii, dacă contractele au fost încheiate în timpul vizitei vânzătorului la cumpărător și cumpărătorul nu a comandat aceste bunuri sau servicii în avans,

i) furnizarea de înregistrări sonore, înregistrări de imagini, înregistrări audiovizuale sau software în ambalaje de protecție care au fost sparte după livrare,

j) furnizarea de periodice, alta decât furnizarea lor în baza unui contract de abonament,

k) bunuri achiziționate la licitație publică,

l) furnizarea de servicii de cazare în alte scopuri decât cele de cazare, transportul de mărfuri, închirierea de mașini, furnizarea de servicii de catering sau furnizarea de servicii legate de activități de agrement, dacă, conform contractului, vânzătorul urmează să furnizeze aceste servicii la un moment convenit cu precizie sau într-o perioadă convenită cu precizie,

m) furnizarea de conținut digital pe care vânzătorul îl furnizează altfel decât pe un suport tangibil, dacă

1. livrarea conținutului digital a început și

2. cumpărătorul și-a dat consimțământul explicit pentru începerea livrării conținutului digital. conținut înainte de expirarea perioadei de retragere, a declarat că a fost informat în mod corespunzător că, prin exprimarea consimțământului său, își pierde dreptul de retragere din contract prin începerea livrării conținutului digital, iar vânzătorul a furnizat cumpărătorului confirmarea în temeiul Secțiunii 17, Paragraful 12, Litera b) sau Paragraful 13, Litera b), din Legea nr. 108/2024 Coll., dacă cumpărătorul este obligat să plătească prețul în temeiul contractului.

4.8 Durata minimă a obligației consumatorului: până la momentul primirii produsului

4.8.1 Cumpărătorul este obligat să preia obiectul contractului, fie personal, în cazul produselor digitale, la adresa electronică specificată, fie prin intermediul unei persoane autorizate la livrarea, care a fost convenită cu acesta în prealabil. Durata acestei obligații este până la momentul primirii obiectului contractului.

4.8.2 Cumpărătorul este obligat să plătească obiectul contractului. Durata acestei obligații este cel târziu la livrarea obiectului contractului.

4.9 Instrucțiuni privind obligația cumpărătorului de a plăti un avans sau de a furniza o altă garanție financiară: În cazul în care vânzătorul solicită cumpărătorului să plătească un avans sau să furnizeze o altă garanție financiară deoarece obiectul contractului trebuie modificat la cererea cumpărătorului, achiziționat cu alte proprietăți decât cele specificate în produsul oferit, fabricat conform cerințelor cumpărătorului, cumpărătorul este obligat să plătească un avans sau să furnizeze o altă garanție financiară în suma stabilită de comun acord în contul vânzătorului specificat la articolul 1 din acești termeni și condiții.

4.10 Instrucțiunile privind exercitarea dreptului cumpărătorului de a se retrage dintr-un contract la distanță și dintr-un contract încheiat în afara sediului vânzătorului sunt furnizate la linkul: https://sentop.ro/content/8-retragerea-din-contract

4.11 Informațiile furnizate mai sus fac parte integrantă din contractul la distanță sau din contractul încheiat în afara sediului vânzătorului și pot fi modificate numai cu acordul expres al ambelor părți.

4.12 Vânzătorul este obligat să se asigure, cel târziu la începutul procesului de creare a comenzii de către Cumpărător, că interfața online este marcată cu informații clare și lizibile despre orice restricții privind livrarea sau furnizarea produsului și informații despre metodele de plată pe care Cumpărătorul le poate utiliza pentru a plăti prețul.

4.13 În cazul unui contract încheiat la distanță prin mijloace electronice, Vânzătorul va furniza, imediat înainte de a trimite comanda către Cumpărător, în mod explicit, clar și comprehensibil informații în conformitate cu:

- § 5(1)(a): principalele caracteristici ale produsului, într-o măsură adecvată tipului și naturii produsului, sunt menționate în scris pentru fiecare produs oferit,

- § 5(1)(d) din Legea nr. 108/2024 Coll., prețul de vânzare al produsului (PC) este menționat pentru fiecare produs oferit. Dacă, din cauza naturii produsului, prețul de vânzare nu poate fi determinat în avans, prețul de vânzare se calculează după cum urmează: PC = (costurile vânzătorului pentru achiziționarea sau producerea produsului + marja comercială a vânzătorului) x TVA în cuantumul specificat de lege.

- Costurile de transport, livrare, expediere poștală și alte costuri și taxe sunt specificate în Termenii și Condițiile de Livrare.

- Conform Secțiunii 5, Alineat 1, Litera i) din Legea nr. 108/2024 Coll., durata contractului este: până la sfârșitul perioadei de garanție a obiectului contractului, dacă este vorba de un contract încheiat pentru o anumită perioadă de timp.

4.14 Vânzătorul s-a asigurat că cumpărătorul confirmă în mod expres la trimiterea comenzii că a fost conștient de obligația de plată a prețului. Pentru a trimite comanda, este necesar să se apese butonul „comandă cu obligație de plată” în etapa „trimite/confirmă comanda”, care precizează clar că trimiterea comenzii include obligația cumpărătorului de a plăti prețul.

4.15 Costurile și taxele suplimentare pot fi incluse în prețul total dacă acestea nu pot fi determinate în avans.

4.16 Cumpărătorul este obligat să suporte costurile de returnare a bunurilor după retragerea din contract, în conformitate cu articolul 19, alineatul 1 din Legea nr. 108/2024 Coll., iar în cazul în care cumpărătorul se retrage dintr-un contract la distanță, și costurile de returnare a bunurilor care, prin natura lor, nu pot fi returnate prin poștă.

4.17 Cumpărătorul se poate retrage dintr-un contract la distanță sau dintr-un contract încheiat în afara sediului vânzătorului, al cărui obiect este livrarea de bunuri, chiar înainte de începerea perioadei de retragere.

4.18 Cumpărătorul își poate exercita dreptul de retragere dintr-un contract la distanță sau dintr-un contract încheiat în afara sediului vânzătorului, în format pe hârtie sau sub forma unei înregistrări pe un alt suport durabil, iar dacă contractul a fost încheiat oral, orice declarație clar formulată a cumpărătorului care exprimă voința acestuia de a se retrage din contract (denumită în continuare „notificare de retragere din contract”) este suficientă pentru exercitarea dreptului cumpărătorului de a se retrage din contract. Cumpărătorul poate utiliza formularul model de retragere din contract conform Anexei nr. 2 la Legea nr. 108/2024 Coll.

4.19 Perioada de retragere din contract, conform Secțiunii 20, alineatele 1-3 din Legea nr. 108/2024 Coll., se consideră respectată dacă cumpărătorul trimite notificarea de retragere din contract vânzătorului cel târziu în ultima zi a perioadei. 

4.20 În caz de îndoială cu privire la livrare, notificarea de retragere din contract trimisă de cumpărător se consideră livrată după expirarea unei perioade corespunzătoare metodei de livrare utilizate, dacă cumpărătorul poate dovedi că notificarea de retragere din contract a fost trimisă la adresa comunicată cumpărătorului de către vânzător în conformitate cu Secțiunea 5, alineatul 1, litera b) sau Secțiunea 15, alineatul 1, literele a)-c) din Legea nr. 108/2024 Coll., sau la o altă adresă comunicată cumpărătorului de către vânzător după încheierea contractului. Notificarea de retragere din contract se consideră livrată la data expedierii sale către vânzător la adresa conform primei propoziții, dacă trimiterea poștală care conține notificarea de retragere din contract nu poate fi livrată vânzătorului din motive prevăzute la Secțiunea 34, alineatul 3, literele a), b, d, din Legea nr. 324/2011 Coll., privind serviciile poștale, cu modificările ulterioare.
4.21 Vânzătorul este obligat să furnizeze Cumpărătorului o confirmare de primire pe un suport durabil, fără întârziere după primirea notificării de retragere, dacă Cumpărătorul s-a retras din contract utilizând o funcție specială sau un formular de retragere disponibil în interfața online a Vânzătorului.

4.22 Cumpărătorul se poate retrage din contract numai în legătură cu un anumit produs sau produse, dacă Vânzătorul a furnizat sau a furnizat mai multe produse în cadrul unui contract la distanță sau al unui contract în afara spațiilor comerciale.

4.23 Efectele retragerii dintr-un contract la distanță sau dintr-un contract în afara spațiilor comerciale se aplică și oricărui contract suplimentar la contractul din care Cumpărătorul s-a retras; acest lucru nu se aplică dacă părțile convin în mod expres asupra duratei suplimentare a contractului suplimentar.

4.24 Un contract suplimentar, în sensul punctului de mai sus, înseamnă orice contract pentru livrarea sau furnizarea unui produs suplimentar care are legătură cu obiectul unui contract la distanță sau al unui contract încheiat în afara spațiilor comerciale ale vânzătorului, indiferent dacă produsul este livrat sau furnizat de către vânzător sau de o altă persoană pe baza unui acord cu vânzătorul. 

4.25 În legătură cu rezilierea unui contract suplimentar în temeiul articolului 20, alineatul 11 din Legea nr. 108/2024 din Legea nr. 108/2024 din Codul de procedură, vânzătorul sau o altă persoană poate solicita cumpărătorului doar plata costurilor în temeiul articolului 21, alineatele 3 și 5 și al articolului 22, alineatul 3 din Legea nr. 108/2024 din Codul de procedură.

4.26 Sarcina probei privind exercitarea dreptului de retragere din contract revine cumpărătorului.

5. INSTRUCȚIUNI PRIVIND EXERCITAREA DREPTULUI CONSUMATORULUI DE A SE RETRAGE DINTR-UN CONTRACT ÎNCHEIAT LA DISTANȚĂ ȘI DINTR-UN CONTRACT ÎNCHEIAT ÎN AFARA SEDIULUI COMERCIAL AL VÂNZĂTORULUI

5.1 Dreptul de retragere din contract

5.1.1 Cumpărătorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract fără a invoca un motiv, în termen de 14 zile de la data primirii produsului de către Cumpărător, în conformitate cu Secțiunea 20, alineatul 4 din Legea nr. 108/2024 Coll. Produsul se consideră a fi fost primit de către cumpărător în momentul în care acesta sau o terță parte desemnată de acesta, alta decât transportatorul, preia toate părțile produsului comandat sau dacă:

a) produsele comandate de către cumpărător într-o singură comandă sunt livrate separat, în momentul preluării produsului livrat ultimul,

b) produsul format din mai multe părți sau bucăți este livrat, în momentul preluării ultimei părți sau bucăți,

c) produsul este livrat în mod repetat pe o anumită perioadă de timp, în momentul preluării primului produs.

5.1.2 Perioada de retragere expiră după 14 zile de la data la care cumpărătorul sau o terță parte desemnată de acesta, alta decât transportatorul, preia bunurile.

5.1.3 La exercitarea dreptului de retragere, cumpărătorul va informa vânzătorul cu privire la decizia sa de a se retrage din prezentul contract printr-o declarație neechivocă (de exemplu, o scrisoare trimisă prin poștă sau e-mail) la adresa: SentopEU, s. r. o., Vyšný Koniec 79, 023 54 Turzovka, IČO: 53765699, e-mail: info@sentop.sk

În acest scop, cumpărătorul poate utiliza și formularul model de retragere care i-a fost înmânat sau trimis, dar utilizarea acestuia nu este obligatorie.

5.1.4 Dacă cumpărătorul este interesat, acesta poate completa și trimite formularul model de retragere sau orice altă declarație clară de retragere electronic, prin intermediul site-ului web al vânzătorului: www.sentop.ro. Dacă cumpărătorul utilizează această opțiune, acceptarea retragerii îi va fi confirmată fără întârziere pe un suport durabil (de exemplu, prin e-mail).

5.1.5 Perioada de retragere se menține dacă cumpărătorul trimite o notificare privind exercitarea dreptului de retragere din contract înainte de expirarea perioadei de retragere.

5.2 Drepturile și obligațiile cumpărătorului după retragerea dintr-un contract la distanță și dintr-un contract încheiat în afara sediului vânzătorului

5.2.1 Cumpărătorul este obligat să returneze bunurile sau să le predea vânzătorului sau unei persoane desemnate de vânzător pentru a primi bunurile în termen de 14 zile de la data retragerii dintr-un contract la distanță sau dintr-un contract încheiat în afara sediului vânzătorului, în conformitate cu articolul 19 alineatul (1) din Legea nr. 108/2024 Coll.; acest lucru nu se aplică dacă vânzătorul propune să ridice bunurile personal sau prin intermediul unei persoane desemnate de acesta. Termenul conform primei teze se consideră respectat dacă cumpărătorul trimite bunurile vânzătorului cel târziu în ultima zi a termenului.

5.2.2 Cumpărătorul are dreptul să refuze returnarea bunurilor achiziționate în baza unui contract încheiat în timpul unei vizite nesolicitate, la un eveniment de vânzare sau în legătură cu acesta, până când vânzătorul rambursează prețul plătit cumpărătorului.

5.2.3 La retragerea dintr-un contract încheiat la distanță sau dintr-un contract încheiat în afara sediului vânzătorului, în conformitate cu articolul 19, alineatul 1, din Legea nr. 108/2024 Coll., cumpărătorul va suporta doar costurile de returnare a bunurilor către vânzător sau către persoana desemnată de vânzător să preia bunurile; acest lucru nu se aplică dacă vânzătorul a fost de acord să suporte el însuși costurile sau dacă vânzătorul nu a îndeplinit obligația de informare în temeiul articolului 15, alineatul 1, litera g) din Legea nr. 108/2024 Coll.

5.2.4 Cumpărătorul este responsabil pentru orice diminuare a valorii bunurilor rezultată din manipularea bunurilor care depășește manipularea necesară pentru a determina proprietățile și funcționalitatea bunurilor.

5.2.5 Cumpărătorul este obligat să plătească vânzătorului prețul pentru prestația efectiv prestată până la data livrării notificării de retragere din contract, dacă, în temeiul articolului 19 alineatul 1 din Legea nr. 108/2024 din Codul de procedură penală, cumpărătorul se retrage dintr-un contract la distanță sau dintr-un contract încheiat în afara sediului vânzătorului, al cărui obiect este prestarea unui serviciu, furnizarea de apă care nu este destinată vânzării într-un volum limitat sau într-o cantitate specificată sau furnizarea de căldură, iar înainte de începerea prestării prestației, și-a dat consimțământul explicit în temeiul articolului 17 alineatul 10 litera c) din Legea nr. 108/2024 din Codul de procedură penală. Prețul pentru prestația efectiv prestată se calculează proporțional cu prețul total convenit în contract. 

5.2.6 Consumatorul, la exercitarea dreptului de retragere dintr-un contract la distanță sau dintr-un contract încheiat în afara sediului vânzătorului în conformitate cu articolul 19, alineatul 1 din Legea nr. 108/2024 Coll., nu apar alte obligații sau costuri, cu excepția obligațiilor prevăzute la articolul 21, alineatele 1, 3-5 din Legea nr. 108/2024 Coll. și a obligației de a plăti costuri suplimentare prevăzute la articolul 22, alineatul 3 din Legea nr. 108/2024 Coll., nu apar alte obligații sau costuri.

5.2.7 Vânzătorul are dreptul la despăgubiri pentru daune (în conformitate cu prevederile articolului 420 și următoarele din Codul Civil) în cazul în care Cumpărătorul a comandat un produs și nu a anulat sau nu s-a retras din contract și, în același timp, nu a preluat acest produs de la transportator sau, la cererea Vânzătorului, în cazul ridicării personale, nu a preluat produsul în termenul specificat pentru ridicare. Prin aceasta, Cumpărătorul și-a încălcat obligația, conform căreia Cumpărătorul este obligat să preia produsul comandat dacă nu se retrage din contract în termenul legal.

 

5.3 Drepturile și obligațiile vânzătorului după ce cumpărătorul se retrage din contractul la distanță și din contractul încheiat în afara sediului vânzătorului

5.3.1 Vânzătorul este obligat să returneze cumpărătorului toate plățile primite de la acesta în baza sau în legătură cu contractul la distanță, contractul încheiat în afara sediului vânzătorului sau contractul suplimentar, inclusiv costurile de transport, livrare, expediere și alte costuri și taxe, în termen de 14 zile de la data livrării notificării de retragere din contract.

5.3.2 Vânzătorul este obligat să returneze cumpărătorului toate plățile în temeiul articolului 22 alineatul 1 din Legea nr. 108/2024 Coll., în măsura corespunzătoare retragerii din contract, dacă cumpărătorul nu s-a retras din întregul contract la distanță sau din întregul contract încheiat în afara sediului vânzătorului. Vânzătorul nu poate percepe cumpărătorului costuri suplimentare pentru transport, livrare, taxe poștale și alte costuri și taxe.

5.3.3 Vânzătorul nu este obligat să ramburseze Cumpărătorului costurile suplimentare dacă acesta a ales în mod expres o metodă de livrare alta decât cea mai ieftină metodă de livrare comună oferită de Vânzător. Costurile suplimentare sunt înțelese a fi diferența dintre costurile de livrare alese de Cumpărător și costurile celei mai ieftine metode de livrare comună oferite de Vânzător.

5.3.4 Vânzătorul nu poate solicita Cumpărătorului rambursarea costurilor pentru

a) prestarea unui serviciu, furnizarea de apă care nu este de vânzare într-un volum limitat sau într-o cantitate specificată sau furnizarea de căldură în perioada de retragere din contract în temeiul Secțiunii 20, alineatele 1-3 din Legea nr. 108/2024 Coll., indiferent de amploarea executării prestate, dacă

1. Vânzătorul nu a furnizat Cumpărătorului informații în temeiul Secțiunii 15, alineatul 1, litera f) sau litera h), din Legea nr. 108/2024 Coll. sau

2. cumpărătorul nu i-a dat vânzătorului consimțământul explicit pentru a începe furnizarea serviciului sau furnizarea de apă sau căldură în conformitate cu articolul 17 alineatul (10) litera (c) din Legea nr. 108/2024 din Legea privind contractele cu amănuntul.

b) livrarea integrală sau parțială a conținutului digital pe care vânzătorul îl furnizează altfel decât pe un suport tangibil, dacă

1. cumpărătorul nu i-a dat vânzătorului consimțământul explicit pentru a începe furnizarea de conținut digital în conformitate cu articolul 17 alineatul (10) litera (c) din Legea nr. 108/2024 din Legea privind contractele cu amănuntul.

2. cumpărătorul nu a declarat că a fost informat în mod corespunzător că, prin exprimarea consimțământului în conformitate cu primul punct, își pierde dreptul de retragere din contract, sau

3. vânzătorul nu i-a furnizat cumpărătorului confirmarea în conformitate cu articolul 17 alineatul (12) litera (b) sau (13) litera (b) din Legea nr. 108/2024 din Legea privind contractele cu amănuntul.

5.3.5 Vânzătorul nu este obligat să returneze plățile către Cumpărător în temeiul articolului 22, alineatul 1 din Legea nr. 108/2024 Coll. la retragerea dintr-un contract la distanță sau dintr-un contract încheiat în afara sediului Vânzătorului, al cărui obiect este livrarea de bunuri, înainte ca bunurile să îi fie livrate sau până când Cumpărătorul dovedește că bunurile au fost returnate Vânzătorului, cu excepția cazului în care Vânzătorul propune să ridice bunurile personal sau prin intermediul unei persoane desemnate de acesta.

5.3.6 Vânzătorul este obligat să returneze plățile către Cumpărător în temeiul articolului 22, alineatul 1 din Legea nr. 108/2024 Coll. în același mod în care Cumpărătorul le-a folosit pentru a le plăti; acest lucru nu afectează dreptul Vânzătorului de a conveni cu Cumpărătorul asupra unei alte metode de plată, dacă Cumpărătorului nu i se percepe niciun comision în legătură cu plata.

5.3.7 Vânzătorul este obligat să asigure ridicarea bunurilor pe cheltuiala sa în termenul prevăzut la articolul 22, alineatul 1, din Legea nr. 108/2024 Coll. dacă, în baza unui contract încheiat în afara sediului vânzătorului, bunurile au fost livrate la domiciliul cumpărătorului la momentul încheierii contractului și, ținând cont de natura bunurilor, nu este posibilă returnarea bunurilor vânzătorului prin poștă.

5.3.8 Compensarea unilaterală a creanțelor vânzătorului și cumpărătorului care decurg din retragerea din contract în temeiul articolului 19, alineatul 1, din Legea nr. 108/2024 Coll. nu este permisă conform legii.

5.3.9 Retragerea dintr-un contract la distanță sau dintr-un contract încheiat în afara sediului vânzătorului, al cărui obiect este conținut digital sau un serviciu digital, este supusă articolului 852m, alineatele 3, 5-8 din Codul Civil.

6. OBIECTUL CONTRACTULUI

6.1 Obiectul contractului îl constituie numai bunurile menționate explicit în contractul de cumpărare - comandă. Cantitatea, dimensiunile, proprietățile, prețurile și alte date conținute pe site-ul web al vânzătorului sunt date obligatorii.

6.2 Vânzătorul se angajează să livreze cumpărătorului:

– un produs fără defecte, în conformitate cu specificațiile sau cu proprietățile obișnuite pentru tipul dat de bunuri,

– un produs care respectă standardele, reglementările și comenzile valabile pe teritoriul Republicii Slovace. 

6.3 Cerințe pentru produsul vândut

6.3.1 Produsul vândut trebuie să respecte următoarele, pe categorii:

a) corespunde descrierii, tipului, cantității și calității specificate în contract,

b) este adecvat scopului specific cu care cumpărătorul a luat cunoștință cel târziu la încheierea contractului,

c) se caracterizează prin capacitatea de a îndeplini funcțiile specificate în contract în raport cu scopul său,

d) se caracterizează prin capacitatea de a funcționa cu hardware sau software cu care se utilizează în mod normal un lucru de același tip, fără a fi nevoie să se modifice lucrul vândut, hardware sau software („compatibilitate”), și prin capacitatea de a funcționa cu hardware sau software diferit de cele cu care se utilizează în mod normal un produs de același tip („interoperabilitate”),

e) se caracterizează prin alte proprietăți specificate în contract,

f) este livrat cu toate accesoriile specificate în contract,

g) este livrat cu instrucțiuni de utilizare, inclusiv instrucțiuni de asamblare și instalare, așa cum sunt definite în contract, și

h) sunt furnizate actualizări specificate în contract, dacă este un lucru cu elemente digitale, și cerințe generale dacă:

1) este adecvat pentru toate scopurile pentru care este utilizat în mod normal un produs de același tip, ținând cont în special de reglementările legale, standardele tehnice sau codurile de conduită aplicabile sectorului relevant, dacă nu au fost elaborate standarde tehnice,

2) corespunde descrierii și calității eșantionului sau modelului pe care vânzătorul le-a pus la dispoziția cumpărătorului înainte de încheierea contractului,

3) este furnizat cu accesorii, ambalaje și instrucțiuni, inclusiv instrucțiuni de asamblare și instalare, la care cumpărătorul se poate aștepta în mod rezonabil și

4) este furnizat în cantitatea, calitatea și cu proprietățile, inclusiv funcționalitatea, compatibilitatea, siguranța și capacitatea de a-și menține funcționalitatea și performanța în condiții normale de utilizare („durata de viață”), care sunt normale pentru un produs de același tip și la care cumpărătorul se poate aștepta în mod rezonabil, având în vedere natura produsului vândut și ținând cont de orice declarație publică a vânzătorului sau a unei alte persoane din același lanț de aprovizionare, inclusiv a producătorului, sau în numele acestora, în special la promovarea articolului sau pe eticheta acestuia; Producătorul este considerat a fi producătorul articolului, importatorul articolului pe piața Uniunii Europene dintr-o țară terță sau orice altă persoană care se identifică drept producător prin plasarea numelui, mărcii comerciale sau a altui semn distinctiv pe articol.

6.3.2 Conform articolului 615 alineatul (2) din Codul Civil, cu modificările ulterioare, un produs poate să nu fie conform cerințelor generale dacă vânzătorul a informat în mod expres cumpărătorul la momentul încheierii contractului că o anumită proprietate a articolului nu respectă cerințele generale, iar cumpărătorul a fost de acord în mod expres și specific cu neconformitatea.

7. MODALITATEA DE ÎNCHEIEREA CONTRACTULUI DE VÂNZARE CUMPĂRARE

7.1 Contractul se încheie după acceptarea obligatorie a comenzii cumpărătorului de către vânzător prin comunicare electronică convenită și confirmarea de către vânzător către cumpărător a acceptării comenzii, după acceptarea prealabilă a comenzii de către cumpărător, marcată ca „confirmare a comenzii”.

7.2 Acceptarea obligatorie a comenzii conține date privind denumirea și specificațiile produsului, a cărui vânzare face obiectul contractului de cumpărare, date suplimentare privind prețul produsului, denumirea și datele privind locul de livrare a produsului, precum și date privind prețul, condițiile, metoda și data transportului produsului la locul de livrare convenit sau alte date.

8. CONDIȚII DE LIVRARE ȘI PLATĂ

8.1 Taxele pentru livrarea produsului sunt următoarele:

a) Serviciul de curierat GLS - 5,00 € inclusiv TVA.

b) Poșta Slovacă - 5,00 € inclusiv TVA.

c) UPS - 10,00 € inclusiv TVA.

d) FedEx - 10,00 € inclusiv TVA.

Taxele de livrare actuale sunt întotdeauna listate în coșul de cumpărături la finalizarea comenzii. Ne rezervăm dreptul de a ajusta valoarea taxelor de expediere în favoarea consumatorului, iar acestea vor fi întotdeauna afișate transparent înainte de confirmarea comenzii.

Vânzătorul își rezervă dreptul de a determina metoda de livrare a bunurilor în funcție de țara de livrare. Alegerea companiei de transport poate fi limitată în funcție de disponibilitatea serviciilor de livrare într-o anumită țară. În cazul în care unele companii de livrare nu oferă servicii către o anumită destinație, este posibil ca aceste opțiuni să nu fie afișate în coșul de cumpărături.

8.2 Aceste taxe vor fi adăugate automat la confirmarea comenzii, iar cumpărătorul le poate vedea clar și în lista/prezentarea comenzii înainte de a o trimite.

8.3 Prețul de livrare a produsului este valabil pe teritoriul Republicii Slovace. La expedierea în străinătate, costurile de livrare se calculează individual pe baza contractului privind prețul de livrare în afara teritoriului Republicii Slovace.

8.4 Cumpărătorul este obligat să plătească vânzătorului prețul de achiziție al produsului convenit în contractul de vânzare-cumpărare la momentul încheierii contractului de vânzare-cumpărare, inclusiv costurile de livrare a bunurilor în conformitate cu Legea nr. 18/1996 Coll. astfel cum a fost modificată sub forma:

a) prin ordin de transfer sau depunere în contul vânzătorului deținut la banca specificată la punctul 1, pe baza facturii de avans trimise de sistem după primirea comenzii sau pe baza datelor transmise de vânzător cumpărătorului.

b) la primirea mărfurilor (în numerar, direct curierului, persoanei de livrare)

c) prin sistemele Paypal și REVOLUT,

d) prin card de plată.

8.5 În cazul în care cumpărătorul plătește vânzătorului prețul de achiziție prin transfer bancar, ziua plății este considerată ziua în care întregul preț de achiziție a fost creditat în contul vânzătorului: IBAN: SK49 8330 0000 0028 0199 3785, VS: numărul comenzii.

8.6 Cumpărătorul este obligat să plătească vânzătorului prețul de achiziție pentru produsul convenit în perioada specificată în contractul de achiziție, dar nu mai târziu de la primirea produsului.

8.7 Prețul de achiziție va fi considerat plătit prin creditarea întregului preț de achiziție în contul vânzătorului, în cazul plății prin transfer în contul vânzătorului, sau prin plata în numerar către curier.

8.8 În cazul în care cumpărătorul plătește vânzătorului prețul de achiziție pentru produsul convenit în contractul de achiziție, cumpărătorul are dreptul să se retragă din contractul de achiziție și să solicite rambursarea prețului de achiziție numai în conformitate cu legile aplicabile ale Republicii Slovace.

8.9 În cazul în care cumpărătorul nu plătește vânzătorului întregul preț de achiziție la primirea produsului, părțile contractante au convenit că vânzătorul are dreptul să se retragă din contractul de achiziție și să solicite despăgubiri de la cumpărător pentru costurile suportate pentru comandarea și livrarea produsului neplătit.

8.10 Costurile asociate cu livrarea nu sunt incluse în prețul de achiziție al produsului, iar vânzătorul nu este obligat să furnizeze aceste servicii cumpărătorului.

8.11 Prețurile produselor afișate pe site-ul vânzătorului sunt valabile la momentul comenzii produsului. Prețurile menționate în lista de prețuri tipărită a Vânzătorului sunt valabile până la emiterea unei noi liste de prețuri.

8.12 Vânzătorul își rezervă dreptul de proprietate asupra produsului până la plata integrală a prețului de achiziție.

8.13 Chitanța de achiziție emisă în baza contractului de achiziție dintre Vânzător și Cumpărător este, de asemenea, un document fiscal.

8.14 Cumpărătorul poate prelua produsul numai după plata integrală, cu excepția cazului în care se convine altfel.

8.15 Prețul produsului include costul de transport al produsului, așa cum se menționează mai sus la Articolul 8.

8.16 Produsele sunt vândute conform mostrelor, cataloagelor sau cărților de mostre afișate de Vânzător, plasate pe site-ul de comerț electronic al Vânzătorului.

8.17 Cu excepția cazului în care Vânzătorul și Cumpărătorul convin altfel, Vânzătorul se angajează să livreze sau să furnizeze produsul Cumpărătorului în termen de 30 de zile de la confirmarea comenzii.

8.18 Cumpărătorul va prelua Produsul la locația specificată în acceptarea comenzii Cumpărătorului de către Vânzător. 

8.19 Locul de livrare a Produsului va fi locația specificată în acceptarea Comenzii de către Vânzător, cu excepția cazului în care Părțile convin altfel în Contractul de Vânzare-Cumpărare.

8.20 În cazul în care Vânzătorul livrează Produsul către Cumpărător la locația specificată în Contractul de Vânzare-Cumpărare de către Cumpărător, Cumpărătorul va prelua Produsul personal sau va aranja preluarea Produsului de către o persoană pe care o autorizează să preia Produsul specificat în Contractul de Vânzare-Cumpărare în cazul absenței sale și va semna procesul-verbal de livrare și predare. Terțul autorizat să preia Produsul specificat în Contractul de Vânzare-Cumpărare va prezenta Vânzătorului (sau curierului) originalul sau copia Contractului de Vânzare-Cumpărare și dovada plății Produsului (dacă plata a precedat livrarea Produsului) și o procură scrisă. În cazul în care este necesară repetarea livrării bunurilor din cauza absenței cumpărătorului la locul specificat în contractul de vânzare-cumpărare, toate costurile aferente vor fi suportate de către cumpărător, în special livrarea repetată a produsului la locul de destinație din contractul de vânzare-cumpărare. Produsul se consideră livrat în momentul livrării produsului la adresa specificată în acceptarea obligatorie a comenzii și preluat în momentul recepționării fizice a produsului de către cumpărător sau reprezentantul său autorizat sau prin refuzul acceptării produsului, lucru pe care transportatorul îl va indica în protocolul de livrare și predare a produsului.

9. DOBÂNDIREA PROPRIETĂȚII ȘI TRANSFERUL RISCULUI DE DETERIOARE A BUNURILOR

9.1 Dreptul de proprietate asupra produsului vândut și riscul de distrugere accidentală, deteriorare accidentală și pierdere a produsului se transferă la cumpărător în momentul livrării.

10. DREPTURI DE AUTOR

10.1 Drepturile de autor sunt guvernate de Legea nr. 185/2015 privind drepturile de autor, cu modificările ulterioare. Toate lucrările © 01.01.2023 de SENTOP sunt licențiate sub licența Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International și nu pot fi utilizate în mod abuziv sau pretinse ca fiind ale dumneavoastră în niciun fel.

11. RĂSPUNDEREA PENTRU DEFECTE

11.1 Defecte ale produsului vândut

Produsul vândut prezintă defecte dacă nu respectă cerințele prevăzute la articolul 615 din Codul Civil, cu modificările ulterioare, sau dacă utilizarea sa este împiedicată sau restricționată de drepturile unei terțe părți, inclusiv drepturile de proprietate intelectuală.

11.2 Răspunderea pentru defecte

11.2.1 Vânzătorul este răspunzător pentru orice defect pe care produsul vândut îl prezintă la momentul livrării sale și care devine evident în termen de doi ani de la livrarea produsului.

11.2.2 Dacă obiectul achiziției este un produs cu elemente digitale, în care conținutul digital urmează să fie livrat sau serviciul digital urmează să fie furnizat continuu pe parcursul perioadei convenite, vânzătorul este răspunzător pentru orice defect al conținutului digital sau al serviciului digital care apare sau devine evident pe întreaga perioadă convenită, dar cel puțin timp de doi ani de la livrarea articolului cu elemente digitale.

11.2.3 În cazul unui produs folosit, părțile contractante au convenit asupra unei perioade de răspundere mai scurte pentru vânzător. Răspunderea vânzătorului este de un an și o zi de la livrarea produsului.

11.2.4 Vânzătorul este răspunzător pentru un defect care a fost cauzat de asamblarea sau instalarea incorectă a produsului, conținutului digital sau serviciului digital, dacă

a) asamblarea sau instalarea a făcut parte din contractul de cumpărare și a fost efectuată de vânzător sau sub responsabilitatea acestuia, sau

b) asamblarea sau instalarea care urma să fie efectuată de cumpărător a fost efectuată incorect de către cumpărător din cauza unor deficiențe în instrucțiunile de asamblare sau instalare furnizate acestuia de către vânzător sau de către furnizorul conținutului digital sau al serviciului digital.

11.2.5 Vânzătorul nu este răspunzător pentru un defect al unui produs cu elemente digitale care a fost cauzat exclusiv de neinstalarea unei actualizări în conformitate cu articolul 617, alineatul 3, din Codul Civil, cu modificările ulterioare, dacă Cumpărătorul nu a instalat actualizarea într-un termen rezonabil după livrarea acesteia și

a) Vânzătorul a informat Cumpărătorul despre disponibilitatea actualizării și consecințele neinstalării acesteia și

b) neinstalarea sau instalarea incorectă a actualizării de către Cumpărător nu a fost cauzată de deficiențe ale instrucțiunilor de instalare furnizate.

11.3. Sarcina probei

11.3.1 Dacă defectul devine evident înainte de expirarea termenului în conformitate cu articolul 619, alineatele 1-3, din Codul Civil, cu modificările ulterioare, se prezumă că produsul avea deja un defect la momentul livrării. Acest lucru nu se aplică dacă se dovedește contrariul sau dacă această presupunere este incompatibilă cu natura produsului sau a defectului.

11.3.2 Dacă obiectul achiziției este un produs cu elemente digitale, în care conținutul digital urmează să fie furnizat sau serviciul digital urmează să fie furnizat continuu pe parcursul perioadei convenite, vânzătorul are sarcina dovezii că respectivul conținut digital a fost furnizat sau serviciul digital a fost furnizat fără defecte pe parcursul perioadei, în conformitate cu articolul 619 alineatul 2 din Codul Civil, cu modificările ulterioare.

11.4 Drepturi care decurg din răspunderea pentru defecte

11.4.1 Dacă vânzătorul este răspunzător pentru un defect al produsului vândut, cumpărătorul are dreptul la remedierea defectului prin reparare sau înlocuire (articolul 623 din Codul Civil, cu modificările ulterioare), dreptul la o reducere corespunzătoare a prețului de achiziție sau dreptul de a se retrage din contractul de achiziție (articolul 624 din Codul Civil, cu modificările ulterioare).

11.4.2 Cumpărătorul poate refuza plata prețului de achiziție sau a unei părți a acestuia până când Vânzătorul își îndeplinește obligațiile care decurg din răspunderea pentru defecte, cu excepția cazului în care Cumpărătorul este în întârziere cu plata prețului de achiziție sau a unei părți a acestuia la momentul notificării defectului. Cumpărătorul va plăti prețul de achiziție fără întârzieri nejustificate după ce Vânzătorul și-a îndeplinit obligațiile.

11.4.3 Cumpărătorul își poate exercita drepturile care decurg din răspunderea pentru defecte, inclusiv dreptul de a refuza plata prețului de achiziție sau a unei părți a acestuia, până când Vânzătorul și-a îndeplinit obligațiile care decurg din răspunderea pentru defecte, cu excepția cazului în care Cumpărătorul este în întârziere cu plata prețului de achiziție sau a unei părți a acestuia la momentul notificării defectului, numai dacă defectul a fost detectat în termen de două luni de la detectarea defectului, cel târziu până la expirarea termenului prevăzut la articolul 619, alineatele 1-3 din Codul Civil, cu modificările ulterioare. Dispozițiile articolului 509 din Codul Civil, cu modificările ulterioare, se aplică în mod egal.

11.4.4 Exercitarea drepturilor care decurg din răspunderea pentru defecte nu exclude dreptul cumpărătorului la despăgubiri pentru daunele cauzate de defect.

11.5 Raportarea unui defect

11.5.1 Un defect poate fi raportat la oricare dintre sediile vânzătorului, la o altă persoană pe care vânzătorul a notificat-o cumpărătorului înainte de încheierea contractului sau înainte de trimiterea comenzii, sau prin mijloace de comunicare la distanță, la adresa sediului social sau a sediului vânzătorului sau la o altă adresă pe care vânzătorul a notificat-o cumpărătorului la încheierea contractului sau după încheierea contractului.

11.5.2 Dacă cumpărătorul a raportat un defect prin poștă pe care vânzătorul a refuzat să-l accepte, livrarea se consideră livrată la data refuzului.

11.5.3 Vânzătorul va furniza Cumpărătorului o confirmare scrisă a defectului semnalat fără întârziere după ce Cumpărătorul a semnalat defectul. În confirmarea semnalării defectului, Vânzătorul va preciza perioada în care defectul va fi remediat în conformitate cu articolul 507 alineatul 1 din Codul Civil, cu modificările ulterioare. Perioada de notificare conform propoziției precedente nu va depăși 30 de zile de la data semnalării defectului, cu excepția cazului în care o perioadă mai lungă este justificată de un motiv obiectiv independent de voința Vânzătorului.

11.5.4 În cazul în care Vânzătorul respinge răspunderea pentru defecte, motivele respingerii vor fi comunicate Cumpărătorului în scris. În cazul în care Cumpărătorul dovedește răspunderea Vânzătorului pentru defect prin intermediul unei opinii de expert sau a unei opinii profesionale emise de o persoană acreditată, o persoană autorizată sau o persoană notificată, acesta poate semnala defectul în mod repetat, iar Vânzătorul nu poate respinge răspunderea pentru defect; pentru semnalarea repetată a unui defect, se aplică articolul 621 alineatul 3 din Codul Civil, cu modificările ulterioare. Regulamentul nu se aplică. Costurile cumpărătorului asociate cu opinia de specialitate și opinia expertă sunt acoperite de Secțiunea 509, paragraful 2, din Codul Civil, cu modificările ulterioare.

11.5.5 Dacă, înainte de încheierea contractului sau, dacă contractul este încheiat pe baza comenzii cumpărătorului, înainte de trimiterea comenzii, vânzătorul a informat cumpărătorul că defectele pot fi atribuite și unei alte persoane, acțiunea sau omisiunea acestei persoane va fi considerată, în scopul răspunderii pentru defecte, ca acțiune sau omisiunea vânzătorului.

11.6. Îndepărtarea defectelor

11.6.1 Cumpărătorul are dreptul de a alege îndepărtarea defectului prin înlocuirea produsului sau repararea produsului. Cumpărătorul nu poate alege o metodă de îndepărtare a defectului care nu este posibilă sau care ar cauza vânzătorului costuri disproporționate în comparație cu a doua metodă de îndepărtare a defectului, ținând cont de toate circumstanțele, în special valoarea pe care ar avea-o produsul fără defect, gravitatea defectului și dacă a doua metodă de îndepărtare a defectului ar cauza cumpărătorului dificultăți semnificative. 

11.6.2 Vânzătorul poate refuza să remedieze defectul dacă repararea sau înlocuirea nu este posibilă sau dacă ar necesita costuri nerezonabile, având în vedere toate circumstanțele, inclusiv circumstanțele în care Cumpărătorul nu poate alege o metodă de remediere a defectului care nu este posibilă sau care ar cauza costuri nerezonabile pentru Vânzător în comparație cu cealaltă metodă de remediere a defectului, având în vedere toate circumstanțele, în special valoarea pe care ar avea-o articolul fără defect, gravitatea defectului și dacă cealaltă metodă de remediere a defectului ar cauza dificultăți semnificative Cumpărătorului.

11.6.3 Vânzătorul va repara sau înlocui produsul într-un termen rezonabil (Secțiunea 507(1) din Codul Civil, cu modificările ulterioare) după ce Cumpărătorul a semnalat defectul, gratuit, pe cheltuiala proprie și fără a cauza dificultăți semnificative Cumpărătorului, ținând cont de natura articolului și de scopul pentru care Cumpărătorul a solicitat articolul.

11.6.4 În scopul reparației sau înlocuirii, cumpărătorul va preda sau va pune produsul la dispoziția vânzătorului sau a unei persoane în conformitate cu Secțiunea 622, paragraful 5 din Codul Civil, cu modificările ulterioare. Costurile de preluare a articolului vor fi suportate de vânzător.

11.6.5 Vânzătorul va livra cumpărătorului produsul reparat sau produsul de înlocuire pe cheltuiala sa, în același mod sau în mod similar în care cumpărătorul a livrat produsul defect, cu excepția cazului în care părțile convin altfel. Dacă cumpărătorul nu preia produsul în termen de șase luni de la data la care trebuia să îl preia, vânzătorul poate vinde produsul. Dacă produsul are o valoare mai mare, vânzătorul va notifica cumpărătorul în prealabil cu privire la vânzarea intenționată și îi va oferi o perioadă suplimentară rezonabilă pentru preluarea produsului. Vânzătorul va plăti Cumpărătorului imediat după vânzare încasările din vânzarea Produsului, după deducerea costurilor suportate în mod rezonabil pentru depozitarea și vânzarea acestuia, dacă Cumpărătorul își exercită dreptul la o parte din încasări într-un termen rezonabil specificat de Vânzător în notificarea privind vânzarea intenționată a Produsului. Vânzătorul poate distruge Produsul pe cheltuiala proprie dacă acesta nu a fost vândut sau dacă veniturile preconizate din vânzare nu sunt suficiente pentru a acoperi costurile pe care Vânzătorul le-a suportat în mod rezonabil pentru depozitarea Produsului și costurile pe care Vânzătorul ar fi trebuit să le suporte în mod necesar pentru vânzarea acestuia.

11.6.6 La eliminarea unui defect, Vânzătorul va asigura îndepărtarea Produsului și instalarea unui Produs reparat sau a unui Produs de înlocuire, dacă înlocuirea sau repararea necesită îndepărtarea unui Produs defect care a fost instalat în conformitate cu natura și scopul său înainte ca defectul să devină evident. Vânzătorul și Cumpărătorul pot conveni ca îndepărtarea articolului și instalarea produsului reparat sau de înlocuire să fie asigurate de către Cumpărător pe cheltuiala și riscul Vânzătorului.

11.6.7 La eliminarea unui defect prin înlocuirea produsului, Vânzătorul nu va avea dreptul la despăgubiri pentru daunele cauzate de uzura normală a produsului și la despăgubiri pentru utilizarea normală a produsului înainte de înlocuirea acestuia.

11.6.8 Vânzătorul va fi răspunzător pentru defectele produsului de înlocuire în temeiul Secțiunii 619 din Codul Civil, cu modificările ulterioare.

11.7 Reducere la prețul de achiziție și retragerea din contract

11.7.1 Cumpărătorul are dreptul la o reducere rezonabilă la prețul de achiziție sau se poate retrage din contractul de achiziție fără a acorda un termen suplimentar rezonabil, în conformitate cu articolul 517 alineatul 1 din Codul Civil, cu modificările ulterioare, dacă:

a) vânzătorul nu a reparat sau înlocuit produsul,

b) vânzătorul nu a reparat sau înlocuit produsul, în conformitate cu articolul 623, alineatele 4 și 6 din Codul Civil, cu modificările ulterioare,

c) vânzătorul a refuzat să remedieze defectul în temeiul articolului 623, alineatul 2 din Codul Civil, cu modificările ulterioare,

d) produsul prezintă același defect în ciuda reparării sau înlocuirii produsului,

e) defectul este de o natură atât de gravă încât justifică o reducere imediată a prețului de achiziție sau retragerea din contractul de achiziție, sau

f) vânzătorul a declarat sau este evident din circumstanțe că nu va remedia defectul într-un termen rezonabil sau fără a cauza dificultăți serioase cumpărătorului.

11.7.2 La evaluarea dreptului cumpărătorului la o reducere a prețului de achiziție sau la retragerea din contractul de vânzare-cumpărare în temeiul articolului 624 alineatul 1 literele d) și e) din Codul Civil, cu modificările ulterioare, se vor lua în considerare toate circumstanțele, în special tipul și valoarea produsului, natura și gravitatea defectului și posibilitatea de a impune în mod obiectiv cumpărătorului încredere în capacitatea vânzătorului de a elimina defectul.

11.7.3 Reducerea prețului de achiziție trebuie să fie proporțională cu diferența dintre valoarea produsului vândut și valoarea pe care ar avea-o produsul dacă ar fi lipsit de defecte.

11.7.4 Cumpărătorul nu se poate retrage din contractul de vânzare-cumpărare în temeiul articolului 624 alineatul 1 din Codul Civil, cu modificările ulterioare, dacă a participat la apariția defectului sau dacă defectul este neglijabil. Sarcina dovezii că a participat cumpărătorul la apariția defectului și că defectul este neglijabil revine vânzătorului. 

11.7.5 Dacă contractul privește achiziționarea mai multor produse, cumpărătorul se poate retrage din acesta numai în legătură cu produsul defect. În legătură cu alte produse, acesta se poate retrage din contract numai dacă nu se poate aștepta în mod rezonabil să fie interesat să păstreze celelalte produse fără produsul defect.

11.7.6 După retragerea din contract sau din partea acestuia, cumpărătorul va returna produsul vânzătorului pe cheltuiala vânzătorului. Vânzătorul va asigura îndepărtarea produsului care a fost instalat în conformitate cu natura și scopul său înainte ca defectul să devină evident. Dacă vânzătorul nu îndepărtează produsul într-un termen rezonabil, cumpărătorul poate asigura îndepărtarea și livrarea produsului către vânzător pe cheltuiala și riscul vânzătorului.

11.7.7 După retragerea din contract, vânzătorul va rambursa prețul de achiziție către cumpărător în termen de cel mult 14 zile de la data returnării produsului către vânzător sau după dovedirea faptului că cumpărătorul a trimis produsul către vânzător, oricare dintre acestea survine mai devreme.

11.7.8 Vânzătorul va rambursa prețul de achiziție Cumpărătorului sau îi va plăti o reducere la prețul de achiziție în aceeași modalitate prin care Cumpărătorul a plătit prețul de achiziție, cu excepția cazului în care Cumpărătorul este de acord în mod expres cu o altă metodă de plată. Toate costurile asociate cu plata vor fi suportate de Vânzător.

11.7.9 Vânzătorul nu va avea dreptul la despăgubiri pentru daunele cauzate de uzura normală a produsului și la despăgubiri pentru utilizarea normală a produsului înainte de retragerea din contractul de cumpărare.

11.8 Garanția consumatorului

11.8.1 Producătorul sau Vânzătorul poate oferi Cumpărătorului o garanție pentru consumator prin care se angajează să ramburseze prețul de achiziție Cumpărătorului, să înlocuiască sau să repare produsul vândut sau să asigure întreținerea acestuia dincolo de sfera drepturilor care decurg din răspunderea pentru defecte. Cumpărătorul are dreptul să solicite producătorului sau vânzătorului care a furnizat garanția pentru consumator executarea garanției pentru consumator în condițiile specificate în certificatul de garanție sau în publicitatea aferentă disponibilă la momentul încheierii contractului de cumpărare sau înainte de încheierea acestuia. 

11.8.2 Dacă producătorul oferă o garanție pentru consumator pe durata de viață a articolului, vânzătorul are dreptul de a elimina defectul împotriva producătorului pe durata garanției pentru consumator, în conformitate cu articolul 623 din Codul Civil, cu modificările ulterioare, cu excepția cazului în care producătorul a prevăzut condiții mai favorabile în garanția pentru consumator pe durata de viață a articolului.

11.8.3 Producătorul sau vânzătorul care a furnizat garanția pentru consumator va furniza cumpărătorului un certificat de garanție pe un suport durabil, cel târziu la momentul livrării articolului, în limba slovacă sau, cu acordul cumpărătorului, într-o altă limbă. Producătorul sau vânzătorul care a furnizat garanția pentru consumator va preciza în certificatul de garanție, într-un mod clar și ușor de înțeles, cerințele prevăzute la articolul 502 alineatul 3 din Codul Civil, cu modificările ulterioare. O instrucțiune conform căreia cumpărătorul are drepturi împotriva vânzătorului în ceea ce privește răspunderea pentru defecte, în conformitate cu articolul 621 din Codul Civil, cu modificările ulterioare, care nu sunt afectate de garanția pentru consumator. 

11.8.4 Încălcarea obligației producătorului sau vânzătorului care a furnizat garanția consumatorului în temeiul articolului 626, alineatul 3 din Codul Civil nu va afecta valabilitatea garanției consumatorului.

11.8.5 Dacă termenii garanției consumatorului din publicitatea aferentă sunt mai favorabili cumpărătorului decât termenii certificatului de garanție, se aplică termenii menționați în publicitate. Acest lucru nu se aplică dacă producătorul sau vânzătorul care a furnizat garanția consumatorului, înainte de încheierea contractului cu cumpărătorul, a aliniat publicitatea aferentă cu certificatul de garanție în același mod sau într-un mod similar cu cel în care a fost realizată publicitatea.

12. SIGURANȚA GENERALĂ A PRODUSELOR

12.1 Punct unic de contact care permite comunicarea directă prin mijloace electronice cu autoritățile de supraveghere:

Inspectoratul Central al Inspecției Comerciale Slovace, Bajkalská 21/A, C.P. 29, 827 99 Bratislava, info@soi.sk

Autoritatea de Sănătate Publică a Republicii Slovace, Trnavská cesta 52, 826 45 Bratislava, uvzsr@uvzsr.sk

12.2 Vânzătorul declară că punctul de contact pentru comunicarea dintre Cumpărători și el în legătură cu problemele de siguranță a produselor este numărul de telefon al Vânzătorului și adresa de e-mail a Vânzătorului. Persoanele de contact sunt enumerate în Art. 1 din prezentele CGC.

12.3 Vânzătorul declară că se angajează să ofere doar produse care respectă Regulamentul (UE) 2023/988 al Parlamentului European și al Consiliului din 10 mai 2023 privind siguranța generală a produselor și de modificare a Regulamentului (UE) nr. 1025/2012 și a Directivei (UE) 2020/1828 a Parlamentului European și a Consiliului și de abrogare a Directivei 2001/95/CE a Parlamentului European și a Consiliului și a Directivei 87/357/CEE a Consiliului.

12.4 Dacă, pe baza constatărilor autorității de supraveghere sau ale vânzătorului, cumpărătorul a achiziționat un produs periculos, acesta îl poate returna vânzătorului. Suma integrală va fi rambursată cumpărătorului.

13. DISPOZIȚII FINALE

13.1 Vânzătorul își rezervă dreptul de a modifica acești termeni și condiții. Obligația de a notifica în scris modificările aduse acestor termeni și condiții se îndeplinește prin publicarea acestora pe site-ul de comerț electronic al vânzătorului.

13.2 În cazul în care contractul de cumpărare este încheiat în scris, orice Modificarea acesteia trebuie să fie făcută în scris.

13.3 Părțile contractante au convenit că comunicarea dintre ele se va realiza sub formă de mesaje de e-mail.

13.4 Prevederile relevante ale următoarelor legi și regulamente se aplică relațiilor care nu sunt reglementate de acești termeni și condiții generale: Legea nr. 108/2024 Col. privind protecția cumpărătorului și modificările anumitor legi, Legea nr. 40/1964 Col. privind Codul civil (cu modificările ulterioare), Legea nr. 22/2004 Col. privind comerțul electronic și modificările ulterioare ale Legii nr. 128/2002 Col. (cu modificările ulterioare).

13.5 Acești termeni și condiții generale vor intra în vigoare pentru cumpărător la încheierea contractului de vânzare-cumpărare.

 

În Turzovka, la 10.05.2025

Product added to wishlist