INSTRUCȚIUNI PRIVIND DREPTUL CONSUMATORULUI DE A DEPUNE O CERERE DE CĂUTARE DE RECURS LA COMERCIANT ÎN CONFORMITATEA CU LEGEA NR. 391/2015 Coll., MODIFICATĂ PRIN REGULAMENTELE ULTERIORE
1. Cumpărătorul are dreptul de a contacta Vânzătorul cu o cerere de despăgubire dacă nu este mulțumit de modul în care Vânzătorul a gestionat reclamația sa sau dacă consideră că Vânzătorul i-a încălcat drepturile. Cumpărătorul are dreptul de a înainta o propunere pentru inițierea unei soluționări alternative a litigiilor (denumită în continuare „propunere”) către entitatea de soluționare alternativă a litigiilor dacă Vânzătorul a răspuns negativ la cererea de despăgubire sau nu a răspuns la aceasta în termen de 30 de zile de la data trimiterii acesteia.
2. Obiectul soluționării alternative a litigiilor este Inspecția Comercială Slovacă, cu excepția litigiilor care decurg din contractele de conectare la sistemul de distribuție, contractele de conectare la rețeaua de distribuție, contractele de furnizare în comun a energiei electrice, contractele de furnizare în comun a gazelor, contractele de furnizare și consum de energie termică, contractele de furnizare a apei potabile și contractele de eliminare a apelor uzate încheiate cu o entitate care desfășoară activități reglementate în temeiul unui regulament special, cu excepția litigiilor care decurg din contractele de furnizare a serviciilor financiare, a litigiilor care decurg din contractele de furnizare a serviciilor publice care se referă la calitatea și prețul serviciilor și cu excepția contractelor de furnizare a serviciilor poștale care se referă la servicii poștale și tranzacții de plată poștale.
3. Subiectele soluționării alternative a litigiilor sunt, de asemenea, persoane juridice autorizate publicate pe site-ul web: www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1